vrijdag 12 april 2013

#9 maak deze week heel braaf al je huiswerk

"Ohh, het hoeft pas op woensdag af te zijn, dan maak ik het dinsdag pas hoor..!" denk ik standaard elke vrijdag wanneer ik een hele berg huiswerk voor wiskunde op krijg. Me niet realiserend dat ik op dinsdag pas om 17.15 uur thuis kom van school en vaak ook nog andere dingen heb te doen voor die dag er na.. en vaak denk ik dan op dinsdagavond: weet je, laat wiskunde ook maar zitten.



Je kan dus best begrijpen dat het voor mij een redelijk grote uitdaging was om mijn huiswerk gewoon te maken op de dagen dat ik het huiswerk heb opgekregen. Kreeg ik op maandag opgave 1 tot en met 6 op voor donderdag. Dan maakte ik normaal gesproken opgave 1, 2 en 3 op woensdag. Nu maakte ik opgave 1, 2, 3 en 4 op maandag en 5 en 6 op woensdag. Ineens had ik mijn huiswerk af en was de docent blijverrast toen ik het antwoord tijdens het nabespreken wél een keer wist (in plaats van dat ik altijd zeg: "sorry meneer, deze opdracht begreep ik niet")

Of het me beviel? Best wel eigenlijk. Ik denk dat ik het vaker ga doen. Als ik zin heb. En tijd.
Of ik het ga volhouden? Nee. Waarschijnlijk niet. :) Maar proberen kan geen kwaad, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten