vrijdag 12 april 2013

#10 doe deze week iets waar je later géén spijt van krijgt

"Deze blog gaat over Zeikstad. Niet de plááts natuurlijk, maar de mjoesikol."
Want het afgelopen jaar heb ik samen met een groep van 90 leerlingen gewerkt aan de schoolmusical zeikstad. Wat een toptijd was dat en wat veel vrienden heb ik er aan over gehouden!!


In week 10 (alweer 5 weken geleden, sorry) hebben we voor de musical een cd opgenomen! Allemaal liedjes van 'Zeikstad, de Musical' staan nu op cd en mijn stem is te bewonderen als koorlid. Want ja, ook al had ik auditie gedaan voor acteurs, ik ben in het koor geplaatst. "We hadden nog een sterke zangeres nodig in het koor". 

Eigenlijk mag ik niet klagen want er doen bij ons op school zo'n 500 mensen auditie om bij het koor of de acteurs te komen (dat is dezelfde auditie en de regisseur, de dirigent én de zangcoach bedenken waar je bij komt - de zangcoach begeleid het koor), en uiteindelijk zijn er maar 20 acteurs en 13 koorleden door. Dat is op zich al heel wat, toch?



 Wauw, wat heb ik genoten van die cd-opnamen. Het klaslokaal was omgebouwd tot een cd-studio. Inclusief professioneel opname-apparatuur. Het is zo tof om daar met je koptelefoon te staan, je ene oor wel bedekt en je andere niet, zodat je de rest wel nog goed kan horen.. En dan de dirigent die door de koptelefoon aftelt... 'The Voice Of God', noemde we hem.. Want hij zat voor ons buiten beeld maar hij kon ons wel zien. En na het aftellen, dan mag je beginnen met zingen. 

Het was echt geweldig. Niet alleen het zingen, maar eigenlijk alles. Tijdens en na de zangmomentjes heb ik genoten van het meeluisteren van de solisten -mijn goede vrienden-, het spelletjes spelen met andere acteurs en het lachen. Want ja, het koor was al om 13 uur klaar, maar ik heb tot 17 uur op school gezeten. En ik heb me geen moment verveeld. 

Heb ik er spijt van, dat ik 4 uur langer dan nodig was op school heb gezeten? Nee. Ik zou het volgend jaar zo weer doen. Tenzij ik een acteur ben. Dan moet ik wel. :)

Trouwens, één van de liedjes: http://www.youtube.com/watch?v=WMqpf5yuLL8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten