maandag 15 april 2013

#11 ga deze week iets leuks doen met Maartje, je jongste zusje

Ik heb twee zusjes, Iris en Maartje. Iris is 15,5, Maartje is 12 en ik ben 17. Iris en ik zijn erg close. Vroeger speelden we altijd samen, zelfs toen we tijdens de pauze op de basisschool gescheiden schoolpleinen hadden: dan gingen we bij het hek staan. Irene weet alles van me. Maar tegen de tijd dat Maartje in groep 1 zat, zat ik in groep 6 op de dependance. Ik heb nooit met haar gespeeld, was ik te oud voor, vond ik. En tegenwoordig vind ik Maartje alleen maar irritant. En ik haat mezelf omdat ik dat denk!



Iris en ik zijn belachelijk goed in het treiteren van mn jongste zusje. Ook daar ben ik niet trots op. Ze huilt heel erg snel en dat is stom. Soms vind ik het echt stom hoe slecht ze tegen mij en Iris kan.

Maar ik baal. Ik baal dat ik met Maartje niet de band heb die ik met Iris heb. Maar aan de andere kant: ik kan er toch vrij weinig aan doen? Ik kan er vrij weinig aan doen dat ik nooit met Maartje heb kunnen spelen vroeger. Maar ik kan er wel wat aan doen dat ik NU nooit tijd voor haar heb. Nooit tijd voor haar vrij maak.

Daarom nam ik haar mee, naar de film. Ze wilde zo graag naar Bobbie en de Geestenjager. Dus ik heb haar meegenomen. Samen naar de bios. Het was echt heel erg gezellig!

Ik ben van plan vaker leuke dingen met Maartje te gaan doen. Samen spelletjes doen, samen shoppen, samen naar de bios.. De zusjesband opbouwen die we nooit gehad hebben. Dat wil ik.Want ook zij is mijn zusje.



- ik heb de namen van mijn zusjes expres veranderd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten